محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار ، شاعر ایرانی اهل تبریز

که به زبان های ترکی و فارسی شعر سروده است ، 27 شهریور

سالروز درگذشت ایشان را « روز شعر وادب فارسی » نامگذاری شده

در ادامه مطلب چند بیت شعر از ایشان را میخوانید

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا

بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا

،،،

نوشداروئی و بعد از مرگ سهراب آمدی

سندگل این زودتر می خواستی حالا چرا

،،،

عمر  مارا مهلت امروز و فردای تو نیست

من که یک امروز مهمان توام فردا چرا

،،،

نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم

دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا

،،،

وه که با این عمر های کوته بی اعتبار

اینهمه غافل شدن از چون منی شیدا چرا

،،،

شور فرهادم بپرسش سر به زیر افکنده بود

ای لب شیرین جواب تلخ سربالا چرا

،،،

ای شب هجران که یک دم در تو چشم من نخفت

اینقدر با بخت خواب آلود من لالا چرا

،،،

آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می کند

در شگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا

،،،

در خزان هجر گل ای بلبل طبع حزین

خامشی شرط وفاداری بود غوغا چرا

،،،

شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر

این سفر راه قیامت میروی تنها چرا